Alla inlägg under juni 2013

Av - - - 7 juni 2013 16:14

Idag är jag glad.

Väldigt, väldigt glad.

Varför?

Ja, det vill ni nog veta, och självklart ska jag berätta vad.

Killen jag är kär i ska ringa mig ikväll, det sa han innan jag gick hem.

Men det är inte allt, han sa att jag och han kanske kunde vara på sommarlovet någon gång.

Och det är speciellt allt eftersom jag gillar honom, jag pratar med honom varje dag.

Vi skrattar varje dag tillsammans.

Innan vi började i 4:an kände jag hans nuvarande bästis, vi brukade vara då.

Alltså hans bästis och jag då.

Var även vän med 2 stycken som nu är populära i klassen.

Iallafall, när han sa det log han och jag blev helt stel och blev lycklig inom mig.

Jag har för mig att han någon gång sagt att han gillar mig som vän, brukar man säga så?

Okej, men nu är det Fredag, gött.

Hehe, nej jag är inte från Gbg ;D


Kärleken är svårt att styra över.

Sålänge personen gillar dig vet du att du borde vara glad.

Var lycklig, då vet du att du klarat uppgiften att få kärleken på fall.

 

 

Av - - - 2 juni 2013 22:40

Va, är jag mobbad?

Jag skulle inte direkt kalla det mobba längre, alla som gjorde det har slutat.

Det var bara i 4:an dom retades lite eftersom de tyckte att det var roligt at jag jaga dom för att jag var längre än dom.

Jag sa det till mina 2 kompisar när vi gick i 4:an och dom lovade att inte säga det till någon.

Men nu i 5:an när jag väl kommit över det och är glad säger dom det till deras lärare.

Så en dag när jag hade lektion bad dom mig att komma ut för att jag, deras lärare och dom skulle prata om det.

Men seriöst, vet ni hur arg jag blev på dom?

För det första så gjorde en av dom det värre genom att säga att jag har haft självmordstankar.

Och nej det har jag inte.

Men vem fan säger det, det är privata saker!

Man säger för i helvete inte sådna saker till personer som personen det handlar om inte känner!

Det skapar ju bara problem!

Och i Fredags fick jag en lapp av socialen, att jag, min pappa, kuratorn, och typ någon annan skulle sitta och prata om skit som jag fan inte bryr mig om.

Vadå? Jag mådde bra ända tills detta!

Och man får ju absolut inte dra in socialen i saker om man inte frågat själva personen först!

Hur dumma får man vara? 


Livet leker, och det är inte alltid lätt.

Du har dina åsikter och känslor.

Ingen får bestämma över dig.

 


Ja, jag har börjat svära i mina texter allt eftersom jag är så irriterad.

Jag skulle prata med dom imorgon 3/5 klockan 11, det är ju skoltid!

Tror dom att jag är intresserad av att prata om irriterande saker?

Vad tycker ni, är det fel det dom gör?


 

Familj · Hat · Livet · Skolan · Socialen · Svek · Vänner

Presentation


Välkommen till min lilla blogg! Jag bloggar om mitt liv, allt består av kärlek, hat och svek. Va? trodde du inte att en 12-åring skulle kunna berätta allt om sitt liv? Jodå, följ denna bloggen så ser du.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards