Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Mer än vad livet förtjänar

Av - - - 23 maj 2013 20:48

Jag har blivit trött på lögner, folk som talar bakom ryggen på en.

Men vad kan jag göra åt det?

Låta världen vända sig mot mig?

Nej, men jag har förlorat mina två bästavänner på två olika anledningar.

Ehm, ja jag kan börja med den ena.

Hon och jag har gått i samma klass ända sedan 1:an.

Vi var bästavänner sen dess, vi var nästan varje dag.

Men i 4:an och 5:an har vår vänskap minkat om man säger så.

Just nu är hon sur på mig eftersom jag inte är med henne så mycket, och det är pågrund av att jag inte vill, kan eller att jag är med mina andra kompisar, jag förstår liksom inte varför hon har en anledning till att bli arg på mig för det, så ja, nu är hon med dom andra.

Det var faktiskt ett konstigt sätt att bli ovänner på, men hon kan vara så ibland...

Okej, nu över till min andra gamla bästis...

I 4:an var vi absolut bästavänner, vi skrattade åt allt tillsammans, vi sovde över varje vecka.

Men nu i 5:an är hon mest sur på mig, varför? 

Jo för att hon tycker nu att jag är konstig och att jag är elak osv...

Okej det som nyss hände var i Måndags, jag och min kompis var inne på ett onlinespel.

Då hade min gamla bästis skrivit sin "privata" bloggadress som hon inte ville att någon i hennes skola skulle få se/läsa. 

Och ändå tjatade hon om den som om hon vill att jag ska det men när jag skrev:

"Jag vet vad din privatablogg heter, haha" på chatten (på skoj alltså) svarade hon:

" Nej! Nu måste jag ta bort den! Tack så mycket din hora!".

Och eftersom jag nu visste hennes bloggadress till hennes privatablogg sa jag det till tre killar i min klass...

Hon var sjuk Tisdagen och Onsdagen och idag när hon kom till skolan hållde dom tre killarna på att säga hennes bloggadress till henne för att reta henne typ, då vet hon självklart att jag har sagt det.

Då blev hon väldigt arg på mig och skrek: "Jag hatar dig!".

Men en av dom tre killarna är faktiskt snäll, huhm, kanske lite mer än snäll...

Ja jag vet att jag var kär i en kille förrut men jag har insett att han och jag inte har något gemensamt.

Han är med dom populära i klassen och dom retar folk och är ju sådna som typ bråkar i klassen.

Men han jag nu är kär i har massa gemensamt med mig, och vet ni vad?

Jag tror han gillar mig också, men det är inte säkert.

Vi typ skrattar tillsammans varje dag, vi tycker likadant om vissa saker.

Och idag t.ex så passade vi en basketboll till varandra och när han missade bollen en gång slängde han sig över marken, vi båda skrattade ihjäl oss.

Men iallafall, nu ska jag ju prata om mina gamla bästisar.

Alltså jag försöker bli vän med henne igen, efter det hände idag har jag fått henne att skratta.

Samt att innan det att jag fått henne att skratta frågade hon mig om jag ville sitta med henne på bilden när man skulle göra saker av lera, men eftersom vår dumma fröken valde grupper kom vi inte i samma grupp. 


Livet är inte lätt, för det är inte komplett.

Ändra inte på något, det skapar problem i framtiden.

Men ge aldrig upp förens det du ångrar vinner.

Och kom ihåg att dina vänner är en viktigt del i ditt hjärta.

 

 

Hat · Kärlek · Livet · Skolan · Svek · Vänner
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av - - - 17 januari 2014 22:32

efter tröttnandet på detta flyttar jag till tumblr typ

Av - - - 16 januari 2014 23:30

Finns det ingen jag kan prata med? Jag mår bara dåligt hela tiden!Idag gjorde jag och min "ex-pojkvän" slut för typ 8:onde gången.Och jag kär i en annan kille efter ett tag när vi höll på att bråka och då det inte kändes som vi inte ens var ihop.Han ...

Av - - - 4 december 2013 20:38

Vad fan har jag gjort!? Jag har cuttat mig själv bara för att få uppmärksamhet! Jag är inte klok! Min kille vet om det och han är orolig för det. Jag låtsas som att jag gjorde det och då ville han ha bevis. Så... jag gjorde det på riktigt i...

Av - - - 21 oktober 2013 15:49

Efter sommarlovet har allt förändrats. Killen jag var kär i är fortfarande bara min vän. Min bästavän är sur på mig och därför undviker hon mig och pratar inte med mig. Och något mer ni borde veta... hmm... Jag är inte singel längre, jag är t...

Av - - - 7 juni 2013 16:14


Idag är jag glad. Väldigt, väldigt glad. Varför? Ja, det vill ni nog veta, och självklart ska jag berätta vad. Killen jag är kär i ska ringa mig ikväll, det sa han innan jag gick hem. Men det är inte allt, han sa att jag och han kanske kund...

Presentation


Välkommen till min lilla blogg! Jag bloggar om mitt liv, allt består av kärlek, hat och svek. Va? trodde du inte att en 12-åring skulle kunna berätta allt om sitt liv? Jodå, följ denna bloggen så ser du.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards